13 maj 2010


Bilden är från Blomsterlandet, och mina är inte lika stora, än.
Nu har jag köpt flera nya saker ut till stugan, men glömt att ta kort, så imorgon ska jag fota lite och lägga på bloggen.
Men helst skulle jag ju vilja att sakerna fanns på deras tilltänkta plats.
Det tar ju alltid längre tid än man tänkt sig med byggen, det vet alla som hållit/håller på.
Jag går ju och längtar tills jag ska få piffa, det är som att vara gravid i sista månaden.
När blir det?Hur ska det bli? hur kommer det att se ut? Ont gör det ju inte, som tur är.
Förra helgen planterade jag tre hängsälgträd (blomsterlandet sålde ut billiga på erbjudande) i svarta plåtkrukor med texten GARDEN, från ICA.
Det blev kanonbra, men jag ska lägga dit lite sten och även köpa lite penning ört att planetera med några rosa lågväxande pelagonier i en gigantisk svart kruka, från RUSTA (tung sak).
Lyckades även att plantera massor med kryddor i en stor zinktunna, den får stå inne tills värmen kommit nattetid.
Men det roliga var att jag hade planterat två Mynta kryddor i höstas i rabatten och att de hade klarat sig, så nu blir det Moijtos på verandan.
(Det hade det blivit ändå...men nu slipper jag köpa nya).
Annelie

Inga kommentarer: