10 februari 2013

Liten klassträff med mina gymnasietjejer.

Igår kväll hade jag bjudit hem fem tjejer som jag umgicks mycket med under gymnasietiden, vissa av oss hade inte setts på väldigt många år...typ 30...år.
Tyvärr blev en tjej sjuk och kunde inte komma men då Skypade vi med henne under middagen, så det blev riktigt kul. Tänk vad utvecklingen gått framåt sedan 1982 då vi gick ut gymnasiet. Vi hade sjukt kul under kvällen, när jag tog fram min älskade ukulele, skrattade vi så att jag fick kramp i magen. Tårarna sprutade och när jag sedan skulle tvätta bort sminket på natten när det var dags att lägga sig, hade jag ingenting kvar...skratt förlänger inte bara livet, det fungerar ypperligt som sminkborttagning. Nu har vi bestämt att vi ska träffas igen i maj, för vi hann inte prata klart, hade ju mycket att ta igen. Vi tittade på kort, det var verkligen en nostalgitripp....och hur var det med vårt minne, vissa kom ihåg hur mycket som helst, vissa ingenting.
Vänner för livet, när man kan prata om allt och bara ta vid där man slutade för snart 31 år sedan. Härligt, jag älskar mina tjejer!
Jag bjuder på ett kort på mig själv som student. Sommaren 1982.


Inga kommentarer: