04 augusti 2012


Spa Juniskär
Monica gav mig och min onda rygg och armar en riktig match,
men herregud va skönt det var när det släppte.

Den här veckan har jag hunnit med att promenerat,
spelat golf, cyklat och fått skönaste massagen, läst bra bok, haft
härligt rolig middag med gamla kompisar från skoltiden.
Druckit Sagria med en annan gammal kompis, som jag funnit igen efter många år.
Nu ska jag hoppa in i duschen, för nu är det snart dax att äta middag med en annan gammal kompis (och hans familj), sedan lekis.
Livet är leder en tillbaka och knyter ihop cirkeln lite då och då.
Är det bra kemi så håller vänskapen i sig.
Ibland måste man släppa vissa vänner av olika skäl, men det är så livet är.
Oftast hittar man tillbaka.
Tyvärr är det likadant med semestern, den tar slut och man måste tillbaka till vardagslunken.
Men även den infinner sig som en kär gammal vän.
Konstigt, men annars kanske man aldrig skulle uppskatta när man har det jäkligt skönt.



 Annelie

1 kommentar:

Freja sa...

Hallå, kollar in dig eftersom jag hittade en länk hos Hörni! Och visst går livet i kringelkrokar som gör att man kopplar ihop med gamla vänner. På mitt nuvarande jobb sitter jag alldeles i närheten av min kompis från fem års ålder, vi gick i samma klass i 12 år!