07 mars 2010

Middag med goda vänner.
Vi åt och drack gott...och varmrätten fick mycket beröm, så jag tänkte dela med mig av receptet till er som gillar god kyckling.

Teriakikyckling med pastasallad
Strimla kycklingen och stek den, häll i teriakisås och låt det bli varmt.
Koka pastan.
Lägg upp babyspenat och ruccolasallad på stort fat. Skär rödlök och strimla över salladen.
Skär kronärtskockorna  och fördela dem över salladen.
Hyvla rikligt med parmensanost över allt.
Skär solrostorkade tomater och fördela dem över salladen.
Häll över lite av oljan från tomaterna. Rosta pinjenötter i pannan och strö över.
Lägg på kycklingbitarna och pastan. Servera med cream fraiche blandat med pesto, och vitlöksbröd.
Mums...och den känns väldigt fräsch och nyttig.
Snö Snö Snö...vi tände eldkorgen och lite lyktor för att lysa upp entren, så att gästerna skulle känna sig välkomna!



Köpte dessa små skönheter på City Gross för 59:- styck.
Ha en skön söndag! Själv har jag tagit en morgonpromenad och ska nu sätta mig och plugga.

3 kommentarer:

Camilla sa...

God morgon!

Tack för smarrigt recept - det lät verkligen jättegott. Och det vinet du skrev om tidigare "Periquita" gillar jag också. Va kul att du "känner" dem som gör det:)

Vilka fina skor du köpt - jag har också 35 - ibland 36 - så det är inte alltid lätt att hitta skor...

Ha det gott - kram!

Anisis sa...

Hej ! Jag brukar kika in på din blogg ibland. Tycker mycket om den! Vad mysigt det såg ut med dukningen och lyktorna ! Kram Anna

Helena Ljunggren sa...

Det låter kanongott. Fina underlägg!!